Monday, July 06, 2015

Cara nak keluarkan wang Sijil Simpanan Premium (SSP)

*post ini di update semula pada 15.02.2018*

Assalamualaikum .. 

Aku nak kongsi lah sikit .. Benda ni dah lama aku buat , tp baru ada masa nak kongsi dengan korang .. Aku masa zaman muda - muda ( eh , macam dah tua plak rasa ) aku suka simpan duit dalam Sijil Simpanan Premium (SSP) ni .. Simpan tak ada lah banyak mana , tapi orang kata nak merasa menang cabutan bertuah katanya .. Cubalah nasib jugak ! 

Bila keadan terdesak , aku akan gunakan simpanan yang ada , yelah tak akan nak pnjam duit orang pulak kan .. Bila aku teringat aku ada simpanan dalam SSP , aku terus ajak Mr. A pergi buat pengeluaran .. Masa nak keluarkan duit SSP tu aku nak guna sebagai persediaan untuk aku bersalin nanti .. Yelah , mana tahu ada kecemasan kan .. 

Sesiapa yang ada beli SSP ni tapi nak keluarkan tak tahu cara , mari sini aku ajarkan ..

1. Korang bawak lah sijil SSP korang yang ribu riban tu . Kalau yang beli online tak perlu sebab dia boleh trace and track guna No. Kad Pengenalan je .. Macma kes aku , sijil aku hilang .. huhuhu

1.1 Kalau korang tertekan masa nak keluarkan duit pada ATM tu cepat-cepat pergi ke kaunter pertanyaan untuk minta bantuan. In shaa Allah, pegawai bank akan bantu korang. Kalau korang whatsapp aku, aku tak dapat tolong, maaf tau !
1.2 Kalau korang ambil duit pada masa bank dah tutup pun sama juga, pergilah bank esoknya atau bila-bila, lagi lambat korang pergi lagi lambat lah diorang proses.

2. Pergilah mana - mana kaunter Bank Simpanan Nasional (BSN) yang berdekatan dengan korang . Tak perlu pergi BSN yang korang beli sijil tu. Macam aku , beli sijil dekat Jalan Segget , nak jual balik pergi dekat Wisma Maria .

2.1 Yang ini pun ramai yang tanya aku, marah - marah pun ada. dah kalau korang tertekan beli SSP dekat ATM KL, tak kan lah nak kena pergi JB untuk keluarkan duit kan ? adoiyaipun .
2.2 Macam aku cakap kat atas, pergi kaunter pertanyaan dan tanya, PLEASE ...

3. Sampai kat BSN amek borang PENGELUARAN
4. Isi borang dan ambil nombor.
5. Tunggu nombor giliran anda dipanggil .
6. Masa di kaunter pegawai bank akan tanya sama ada anda mahu keluarkan semua atau tinggalkan sedikit . Selalunya mereka akan minta kita tinggalkan sedikit. Macam kes aku , pegawai bank minta aku tinggalkan RM10.00 untuk cabutan bertuah .. Yelah, siapa tahu kan rezeki anak - anak ..
7. Selesai

*untuk yang baru beli, penjualan semula SSP ini adalah selepas 45 hari waktu bekerja (ini kena pastikan semula dengan bank ya ). bagi yang tertekan atau terbeli, respon daripada pembaca yang whatsapp aku, ada yang mengatakan boleh dapat dalam hari yang sama, ada yang tak, jadi harap korang bersabar. apapun, jangan marah-marah BSN, itu marketing diorang nak galakkan rakyat Malaysia untuk menyimpan dengan mereka, so please, jangan kecam okay?*

Borang Pengeluaran

Tadaaaa .. Selesai ..

UPDATE :
Berurusan dengan BSN ni , korang kena sabar, ada tempat senang je ada tu agak leceh . so , apapun , kalau tersalah beli atau tersalah tekan, jangan takut untuk pergi ke kaunter dan tanya . diorang tak makan korang punya , hehe. kalau nak ambil bagi pihak suami atau mak ke pun sama juga prosedurnya , TANYA. Sebab tu orang tua-tua cakap, MALU BERTANYA SESAT JALAN.
Buat yang tanya aku, tapi aku tak balas, aku mintak maaf, kadang aku tak tahu nak balas apa, kadang aku rasa aku mmg tak mampu nak balas sebab di uar bidang dan kemampuan aku . So , aku mintak maaf ya korang . Harap apa yang aku update ni membantu lah. 

Untuk sesiapa yang telah maklum aku berjaya untuk keluarkan semula tu, terima kasih juga . Apa yang penting, ada hikmah kalau korang terbeli, siapa tahu kalau dapat menang kereta kan ? hehe .

Terima kasih kerana sudi baca ya.

121 comments:

  1. Assalamualaikum sis..sy xphm la SSP ni..sy da wat SSP beberapa bln lpas RM500 and dia bg slip..lpas tu tdi sy pegi lah tmbah duit Rm150..n dia bg slip lg..tp knape kat slip tu dia xbg baki yg bertambah Rm650,dia cuma bg jmlah wang yg sy masukkan tadi je Rm150..mmg mcm tu sis?? tp kat dalam sitem mmg jumlah dlm SSP sy yg RM650 tu la ye??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiap kali cik masukkan tu adalah nombor sijil yg berlainan dan dia tidak akan bercampur, contoh jika cik beli ssp rm10 setiap bulan selama 12 bulan, maka cik ada 12 sijil ssp yang berlainan. Sekian.

      Delete
    2. Saya nak tahu dividen saya beli rm10

      Delete
    3. Saya nak tanya.. Kalau kita tertekan beli ssp itu dan nak keluar kan semula mmg ambil masa 45 hari baru boleh ye? Atau cuma setengah bsn perlu tunggu selepas 45 hari dan setengah bsn lagi boleh ambil semula selepas 24 jam.. Saya keliru sebab masa kejadian di k.l, abg sy bank in ke acc sy dan die tertekan utk beli ssp.. Dan sy di penang otw nk blk k.l . Sy trs prgi cawangan bsn kt penang dan diorg kata kne tggu 24 utk keluarkan tapi cawangan bsn k.l pula kata blh buat pengeluaran semula slps 45 hari.. So keliru

      Delete
    4. Sya sndiri pun pernah brlaku prkara yg sma terslh tekan..,

      Delete
  2. Pengalaman aku.. Kita simpan mmg ler dia cuma bagi slip jumlah yang kita simpan je.. tapi bila kita check online 'BSN Online' jumlah tu bertambah..

    ReplyDelete
  3. Betul lah tu. bila bukak BSN Online baru nampak.

    ReplyDelete
  4. Salam de caj x kalau resit ssp kita yg beli dr cdm hilang ?

    ReplyDelete
  5. Salam de caj x kalau resit ssp kita yg beli dr cdm hilang ?

    ReplyDelete
  6. saya hari tu masukan duit kat acaun sya trsala masuk plak ,pembelian ssp,,kalau kita nk duit tu balik lambat tsk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. Samalah..ingat nk simpan duit kt acc..skali aku stsalah tekan kt atm tu.. Dah tbeli asb.. Pastu tanye pgawai dia..dia kata blh kuarkan.. Pas 45 hari..

      Delete
    2. Haha.. Samalah..ingat nk simpan duit kt acc..skali aku stsalah tekan kt atm tu.. Dah tbeli asb.. Pastu tanye pgawai dia..dia kata blh kuarkan.. Pas 45 hari..

      Delete
    3. kalau tertekan beli ssp tu, boleh ambil lepas 45 hari? ambik tu thru atm bolej x?

      Delete
    4. klu akaun orng lain mcm mna ye?

      Delete
    5. Saya nk ambk duit ..tp trtekan ssp mcm mana nk dpt blik

      Delete
    6. Mcmna Klau nk keluarkan duit SSP tu dia masuk kn trus ke akaun kita ke atau kna isi borang tuk kluarkn duitnya

      Delete
    7. Boleh dpat ke duit tu balik?? Kita x rancang pun nk bli ssp tu.. Memang kna lepas 45 hri bru boleh amik ke??

      Delete
  7. saya hari tu masukan duit kat acaun sya trsala masuk plak ,pembelian ssp,,kalau kita nk duit tu balik lambat tsk

    ReplyDelete
  8. Nak tye bila kita boleh dapat kelur kan duit ssp..45 hari dri kita beli ke

    ReplyDelete
  9. Sy masuk duit terbeli pulak ssp nie..haru jugaklah jadinya..mcm2

    ReplyDelete
  10. Azila aziz,nak dptkan duit tu blik.mcm ane proses dia.lame tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haritu pernah berlaku macam ni , terbeli SSP ni . lepas bawak bukti , resit semua tu ke kaunter cakap tersilap . Alhamdulilah terus dapat

      Delete
    2. Penting ka resit tu, sbb sya trslah tekan😢

      Delete
  11. Jefri Maliki Thursday, March 17, 2016
    saya hari tu masukan duit kat acaun sya trsala masuk plak ,pembelian ssp,,kalau kita nk duit tu balik lambat tsk

    Reply

    Azila Aziz Sunday, July 10, 2016
    Sy masuk duit terbeli pulak ssp nie..haru jugaklah jadinya..mcm2

    Reply

    DUIT TU BOLEH DIKELUARKAN DENGAN MENJUAL BALIK SIJIL (kalau yg ada sijil fizikal) KPD BSN. TAPI, ini yg tak best niii, KENA TUNGGU SELEPAS 45 HARI DARI HARI PEMBELIAN SSP TADI..HURMMM!

    AMARAN!! ANDAI ANDA MEMBUAT TRANSAKSI DI ATM BSN, BERHATI-HATI DAN BACA SCREEN BETUL2 SEBELUM MENEKAN APA2 BUTANG. JIKA TERSILAP TEKAN BUTANG PEMBELIAN SSP, NAYAAA MCM AKU NII..TRLALU URGENT NAK BUAT WITHDRAWAL HARI TU, TERTEKAN BUTANG BELIAN SSP PULAK.NAK REVERSE KENA TUNGGU 45 HARI, TERPAKSA LAA BERHUTANG DGN KAWAN CASH UTK BAYAR DUIT SUPPLIER..PERGHH!..

    ReplyDelete
  12. salam,nk tanye.kalau sijil ssp ni tertinggal or
    hilang bole x tebus tanpa bwk sijil?

    ReplyDelete
  13. salam,nk tanye.kalau sijil ssp ni tertinggal or
    hilang bole x tebus tanpa bwk sijil?

    ReplyDelete
  14. salam,nk tanye.kalau sijil ssp ni tertinggal or
    hilang bole x tebus tanpa bwk sijil?

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. Salam... Ada tak cara nak jual ssp melalui online mybsn... Nk pergi bank x sempatlaa

    ReplyDelete
  18. Assalam, nk tnya mcm mna cra nk kuarkn duit bsn ssp tu sbb ad cust. Sya slh msuk jnis akaun dia prgi transfer duit tu kt ssp... Cara dia sma ke mcm di ats?

    ReplyDelete
  19. bole ke klu beli ssp kt benk lain ambik duit kt benk lain yerk???

    ReplyDelete
    Replies
    1. SSP hanya BSN saja..bank lain xde SSP ni

      Delete
  20. Asalam....klu nk batalkn ssp ni nk buat mcm mne,somi trtekan kot..sbb kelmarin nk p chek brim kluar pembelian ssp plk,mcm mne tu..

    ReplyDelete
  21. Salam..nak tnya
    Sekiranya hari ne kita beli ssp & keesokan harinya
    Kita keluar kan balik duit tu macam mana yerr...
    Ada sesiapa bole kongsikn ker?

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum semua.
    Macam ni lah yer, untuk pengetahuan semua, saya MEMANG beli Sijil Simpanan Premium ni, so tak ada istilah tertekan atau tak perasan. So, kalau anda tertekan atau tak perasan saya rasa adalah lebih baik berhubung terus dengan kaunter di mana ATM yang anda mahu keluarkan duit tersebut.
    Pihak bank akan bantu anda, itu lebih mudah. Daripada terus menunggu jawapan di sini.
    Mungkin juga anda boleh buat aduan kepada pihak BSN mengenai paparan awal semasa anda hendak keluarkan duit yang menyebabkan ramai pihak telah TERPAKSA membeli SSP tersebut.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu dh boleh tersilap, itu pasai perkhidmatan itu mengelirukan.. Sepatutnya pihak bank kena asingkan pilihan kat mesin atm tu..

      Delete
  23. Assalamualaikum, hari tu sy nak masukkan duit sy kedalam acc sy , tpi sy tersilap masukkan duit tu kedalam simpanan SSP , sy nak ambil blek duit tu tpi sy xda dpt SIJIL SSP , dan resitnya pun sy dah misplace .. huhu .. Bole ambil blek kh tu ya? atau x bole?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la sy pn, skrg u dh blh ambl ke duit tu?

      Delete
    2. Boleh ke dapat kembali duit tu dlm tempoh 47hari..

      Delete
  24. Samalah, baru je tadi. Trus bukak mna² blog untuk thu msalah ni, ingt saya sorg je tersalah tekan. Dh la bnyk, urgent plak tu. Aduhaii

    ReplyDelete
  25. Baru berapa minute tdi salah tekan terbeli ssp hurmmm, kalau keluar kan esok tu boleh ke sehari dari tarikh kita bankin...

    ReplyDelete
  26. tumpang aku sdkit ye.. .. sy punya kes salah tekan terbeli ssp pulak..niat nak keluarkan tapi hurm lain jadi ... mklum lha masa tu rmai bnar org... .. ..malangnya resit pembelian ssp sy dah hilang ...dah 6 bulan berlalu... sy nak tanya masih boleh keluarkan lagi tak ...??? tq....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh isi borang pengeluaran, ambil nombor giliran dan bagi ic di kaunter BSN..

      Delete
  27. Berpa minimum boleh kluarkan duit ssp?

    ReplyDelete
  28. Berapa minimum boleh kluarkan duit ssp?

    ReplyDelete
  29. Sama laaa terlalu nak urgent sgt kluar duit tertekan beli ssp plak,call careline bsn kta suruh tebus dekat kaunter sja bawa resit sklai..

    ReplyDelete
  30. 8/9/2017 nk kluarkn duit tp trtekan dan trbeli ssp,mcm mna nk dpt kn duit tu balik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya kena berurusan d kaunter tu...mcam kes admin ni...

      Delete
  31. Hai,nk tnya.. Tdi sy nk kluarkan duit tp salah tekan terbeli ssp plak.. Nk dpat kn duit tu semula mcm mna ya.?

    ReplyDelete
  32. Saye tersalah tekan jugak..esok jugak saye pergi bsn...tak ley tidur lena memikirkn nye...

    ReplyDelete
  33. macam macam cara bank aka pihak berkepentingan nak kenakan kita rakyat biasa. Mula mula screen ATM yg keliru, lalu terbeli SSP, pas tu pulak, SSP boleh BELI ONLINE, boleh TERBeLI bila bila masa (Boleh TERSALAH BELI), Masalah nya SSP kalau nak jual TAKLEH ONLINE, TAKLEH JUAL BILA2 MASA, kena beratur dan bernombor, kena tunggu time bank buka pulak. KALAU NAK KIRA kurang lah markah ETIKA nya, Ada Nawaitu yang tak berapa molek dari pihak bank, Bank Kerajaan pulok tu. ye la kondem kondem jugak mana yg kurang betul, walau apa pun saya pun ada SSP jugak (TAK TERSALAH BELI LER). Cuma utk pihak bank yg menangguk di AIR YANG JERNIH.

    (komen individu dan bukan dari author).
    tenkiu.

    ReplyDelete
  34. Boleh ke keluarkan duit Tanpa tgu 45 hari

    ReplyDelete
  35. Salam. Saya xfaham SSP ni macam mana.. Kita beli akan bertambah duit ke? Contoh kita beli RM100 10 unit.. RM100 tu akan bertambah ke?

    ReplyDelete
  36. tmpang tnya, kalau msih bru boleh ke kluarkn.? ssp ni ada trikh matang ke untuk kluarkan

    ReplyDelete
  37. kalau nak keluarkan simpanan ssp tu kat mesin atm boleh tak? sbap hari tu aku beli simpanan ssp melalui mesin atm je.

    ReplyDelete
  38. nak tanya, boleh tak keluarkan simpanan ssp melalui mesin atm je sbap hari tu tersilap pula ku beli simpanan ssp kat mesin atm.

    ReplyDelete
  39. Sebarang masalah pergi sahaja ke kaunter bank bsn...atau tengok online...mybsn.com.my

    ReplyDelete
  40. Assalamualaikum, macam mana kalau dah tertekan kan mesin atm tu beli ssp? yg cara awk trgkan d atas tu cra nk ambik duit ssp tu semula ke? sy x brp faham ssp ni. minta tlg jelaskan tq.

    ReplyDelete
  41. Mcm mne nak keluarkan duit tu eyyy

    ReplyDelete
  42. Assalamualaikum..sya nak tanya .macam mana ya.saya tertekan .ya.jadi saya terbelih sijil ssp.so saya nak keluar kan.boleh tolong bagi tau cara nya..

    ReplyDelete
  43. Tempoh matang adalah selepas 45hari(termasuk sabtu ahad)..dh confirm dgn pihak bank��

    ReplyDelete
  44. Sya nk tnya sya jgk ada trbeli ssp kat atm,klu sya nk masukkan duit dekat bank bsn,adakah duit tu automatik akan masuk dekat ssp??

    ReplyDelete
  45. Saya trtekan pmbelian ssp...klaw nk kluarkan semula wang trsebut boleh ke..cbb terlalu bnyk saya msukkan

    ReplyDelete
  46. Hadoii... buat hal betul lah BSN ni.Aku po rushing keluarkan duit dari ATM td nk keluarkan 2000 sekali tak keluar2. Cuak betul aku. Last2 keluar resit terbeli SSP pula. Nk pakai duit cepat terus tak dapat langsung. Trick apa lah BSN cuba buat ni. Org nk pakai duit nk byr hutang segera ni. Skrg dh nk kena tunggu 45hari pula.Lepas kene pukul smpai mati baru bleh dpt balik duit tu. Kecewa betul dgn BSN ni!!!

    ReplyDelete
  47. Saya nak tahu dividen sspn saya ada ke tak

    ReplyDelete
  48. Selamat petang, bagaimana Cara nak keluarkan duit dari SSP. Saya telah tersalah tekan kat ATM, ingatkan nak simpan kat Kad BSN, tapi lain pula yang jadi .

    ReplyDelete
  49. As salam nk tye,mcmnsy nk tau klu duit ssp sy masih ade @tidak..ok biar dy story dulu..mse sy 20an dulu sy prnh buat ssp sbyk RM2k,mse tu abah sy memerlukn duit tu utk modal bisnes,jd sy berikn sijil ssp kpdnya ttpi abah sy tlg hilangkn sijil tu,persoalanya sy nk tau blehkh org lain mgambil duit ssp tanpa kehadiran pemilik sijil trsebut?dan adakah wang ssp tersebut masih wujud stlh berpuluh thn lamanye krn skrg sy dh 34thn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same case with my hubby..2003 fixed deposit .cun2 slip hilang..Kan ic nbr Ada..mustahil x keyin dlm system...mrk ckp selagi x ambil dia tetap Auto,sekali last yr 2019 check x Ada..p check dekat jab.accountan duit rm68 saja tgal ..hahaa...

      Delete
  50. Sy smlm kna mcm tu...ingt nk keluarkan duit brim...tp en somi tersalh tekn PLK.last2 duit x kluar resit je kluar.. .nk pg arini dh tutup....Ahad baru dpt g kaunter.bsn ni kdg mengelirukan pengguna la

    ReplyDelete
  51. Salam ..Kalau kata tersalah tekan bsn ssp tu rm100 dan dah terbeli..adakah amount tu akan ditolak setiap bulan secara autodebit ?? Sebab malas nak menunggu di bank kalau takda autodebit. .Kira halal la terbeli ..Tp kalau setiap bulan tolak, lari bajet saya tiap2 bulan 😉

    ReplyDelete
  52. Kak macam mana ehh hari tue sy nk simpan duit lepas tue tgk-ii dkt resit tue dy tulis pembelian ssp ni padahal sy takde daftar apa pun . Dalam 100 cm tue kot boleh tuntut balik tak ? Tgh terdesak ni 😭

    ReplyDelete
  53. Dalam akaun ssp saya ada rm100 je, saya nak keluarkan jugak...tadi awak cakap pihak bank mintak tinggalkan RM10 untuk cabutan, jadi saya hanya boleh keluarkan RM90 je,, betol tak.. Konfius saya ni.. Hahahha

    ReplyDelete
  54. Assalamualaikum.. Saya nak tanya sis? saya ada terbeli sijil ssb masa tu saya salah tekan , masih boleh kah ambil balek tu duit. .. Saya beli sudah lama ada 8 bulan yang lalu. tapi baru sekarang nak ambil balek ..

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum.. Saya nak tanya sis? saya ada terbeli sijil ssb masa tu saya salah tekan , masih boleh kah ambil balek tu duit. .. Saya beli sudah lama ada 8 bulan yang lalu. tapi baru sekarang nak ambil balek ..

    ReplyDelete
  56. Assalamualaikum.. Saya nak tanya sis? saya ada terbeli sijil ssb masa tu saya salah tekan , masih boleh kah ambil balek tu duit. .. Saya beli sudah lama ada 8 bulan yang lalu. tapi baru sekarang nak ambil balek ..

    ReplyDelete
  57. Assalamualaikum.. Saya nak tanya sis? saya ada terbeli sijil ssb masa tu saya salah tekan , masih boleh kah ambil balek tu duit. .. Saya beli sudah lama ada 8 bulan yang lalu. tapi baru sekarang nak ambil balek ..

    ReplyDelete
  58. bERTAHUN KES SALAH TEKAN..CAMNI LAH YG BTANYE SUME..KLU SLH TEKAN KT ATM TRUS GI KAUNTER.KLU SALAH TEKAN MSE ONLINE TGGU 45HARI.KLU SLH TEKAN KT ATM TP KAUNTER DH TUTUP, TGGULA 45HARI..APE2 PN 45HARI..RAJIN2 MEMBACA & SCROLL.

    ReplyDelete
  59. sya pernah dtg 2 kali kt bsn sbb nk klua kn balik ssp tu..tpi diorg ckp hujung bulan baru bole klua..dtg sakli lagi ,itu jgk jawapan nye ..mmg mcm tu kew

    ReplyDelete
  60. sya pernah dtg 2 kali kt bsn sbb nk klua kn balik ssp tu..tpi diorg ckp hujung bulan baru bole klua..dtg sakli lagi ,itu jgk jawapan nye ..mmg mcm tu kew

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai nak tanya. Kalau kita masukkan duit SPP guna kad debit yang berbeza (sbb kad yang pertama hilang). Adakah baki simpanan spp dlm bsn online akan sama? Ada ke risiko kehilangan duit? Memandang baki spp sy x sama dgn amount yang telah disimpan..

      Delete
  61. Kalau kita masukkan duit kita dalam akaun tapi terbeli ssp, boleh keluarkan lagikah???

    ReplyDelete
  62. Hello kak boleh sya tanya kalau sya tersilap dan Terbeli ssp boleh sya kasih batal itu pembelian?

    ReplyDelete
  63. Boleh tak ambik balik duit ssp bsn..
    Hari tu...nak keluarkan duit... tertekan pembelian bsn ssp...mohon pencerahan...dah tak ade duit belanje ni

    ReplyDelete
  64. Nk tnya ckit...td sy nk kluakn duit 200,lps tu sy trtekn btg ape ntah.tba2 kna tolak msuk kt mna xtaw.boleh tlg bgtaw x..duit tu p mna.lps tu sy cek duit tggal rm 10 je lg..200 xtaw p mna

    ReplyDelete
  65. kak nak tanye..aritu sy terbeli ssp..boleh x sy dptkn blik duit tu..

    ReplyDelete
  66. Saya terbuat ssp. Maksudnya saya nak bank in kt bank sendiri tapi terbeli pembelian bsn ssp. Ada peluang ke nak mohon pengeluaran

    ReplyDelete
  67. Sy baru je tertekan..adohai.cadang nk draw duit tp trtekan ssp plak..geram..

    ReplyDelete
  68. Sy baru je tertekan..adohai.cadang nk draw duit tp trtekan ssp plak..geram..

    ReplyDelete
  69. Arini baru jak aku kasi kluar duit ssp di bsn...bleh jak

    ReplyDelete
  70. ble tak kluar kan duit spp kalau tggl rm100 ? nak kluar kn smua ...

    ReplyDelete
  71. ble ke kluar kan spp klau dm tu cuma ada seratus?

    ReplyDelete
  72. ble tak kluar kan duit spp kalau tggl rm100 ? nak kluar kn smua ...

    ReplyDelete
  73. Sy baru terkena tadi nak keluarkan duit ipar.. Last2 terbelih pula SSP yg indk tahu apa punya produk.. mesin atm BSN buat org keliru klu nak ambil duit jd kena berhati-hati..

    ReplyDelete
  74. mmg celake la bsn ni. cara jahat nk makan duit org. aku trsalah tekan ssp. mmg pukimak pnye bsn. start harini. aku haramkn duit aku dkt bsn

    ReplyDelete
  75. Salam..nak tanya kalau nak keluarkan duit ssp yg terbeli tu wakil kepada pemilik kad atm tu boleh tak berurusan dgan bank

    ReplyDelete
  76. Hi .mlm smue maaf gnggu ..nk tye sy bru mlm ni td..kul8 td .gi bsn kmpr .sy trslp tkn kt ats pmbelian .nk wt cm mne yer...sy mmg prlu kn duit tu .duit sara hidp tu plk...tlg la mcm mne

    ReplyDelete
  77. Hari tu nak masokkn duit dekat bsn, tapi tertekan beli ssp😭😭 , madah cek akaun je mcm mne boleh tak de duit.. kalau mcam tu boleh laa kan pergi bsn mintak keluarkan balik🙁

    ReplyDelete
  78. Ingat aku je tersalah tekan..rupa2 ramai LG senasib gn aku..dah LA first time guna mesin ATM BSN nk kuar duit bini sekali kn telan..dia pny membebel usah ckp la

    ReplyDelete
  79. mcmna cra nk ambil wang smula dr bank bsn ssp.

    ReplyDelete
  80. Good evening,actually i want to withdraw money buy unfortunately press SSP yes button,its going to SSP acc,receipt I hv,is it possible transfer to my saving acc again?

    ReplyDelete
  81. Yalah susah mcm tu BSN kalau nak suruh rakyat beli SSP sedialah mesin khas utk SSP dan satu utk keluarkan duit ini jadi keliru kita,tak mcm ATM lain masuk kad terus minta no pin ...hrmmm

    ReplyDelete
  82. sy pun sma slh tekan ssp pula

    ReplyDelete
  83. benda dah ada dalam karangan blog n previous comment, tapi rakyat malaysia malas membaca lalu tanya soalan yanga sama berulang2...kesian...huhu

    ReplyDelete
  84. Semoga doa2kan saya agar menang dalam pertandingan cabutan bertuah sebuah kereta bmw Hafiz bin Halim 821130-11-5315 OKU 0139966664 Terengganu. Amin..

    ReplyDelete
  85. Boleh tak transfer simpanan premium ke akaun simpanan melalui mybsn online..

    ReplyDelete
  86. Sy pernah menang cabutan bertuah dlm 5rtus..sy pegi bank..sy bg sijil dgn surat yg sy menang tu..dia ckp nk tebus ke nk biar je dlm ni.sy xtebus..sy biar je..lps tu dia bg sijil yg lain..tp kat sijil yg bru tu xde plak tulis 5ratus..baki sama je mcm yg lama..

    ReplyDelete
  87. Sy pernah menang cabutan bertuah dlm 5rtus..sy pegi bank..sy bg sijil dgn surat yg sy menang tu..dia ckp nk tebus ke nk biar je dlm ni.sy xtebus..sy biar je..lps tu dia bg sijil yg lain..tp kat sijil yg bru tu xde plak tulis 5ratus..baki sama je mcm yg lama..

    ReplyDelete
  88. Askm nk tanya mcm mna caranya bgi keluar duit rm100 dri ssp

    ReplyDelete
  89. Hari tu saya tersilap masuk duit..nak masuk kat acc tpi tersalah tekan masuk ssp pula..bagai mana nak kluarkan balik..dh sbulan lebih dh..

    ReplyDelete