Tuesday, June 12, 2018

Amsyar's Journey : Kisah Susu Formula - Part 2

Assalamualaikum .

Siapa yang belum baca PART 1 sila baca dulu ya :)

10.06.2018

Arini aku bawakkan 1 botol (5oz) je untuk Amsyar . aku dah mula "malas" nak pam , nak tadah . lagi - lagi pulak bila timbang berat badan aku dah mula meningkat naik semula . so , aku mula rasa stress ! aku asyik salahkan menyusu lah punc aku gemuk ! 

alasan !

plan hari ni bawak anak - anak ke AEON Tebrau sebab nak carik baju raya abah , tapi disebabkan Amsyar meragam sakit perut dah yak dalam kereta pulak tu tisu basah dah habis . Mood aku dah kelaut ! 

mau aku tak stress , semua toilet aku pergi dalam AEON Tebrau tu semua tutup bahagian CHANGING ROOM! last sekali aku pergi je masuk toilet biasa cuci yak si Amsyar tu . kau bayang kan lah macam mana aku masa tu ? sampai lencun baju aku . haish , anak bertuah . dah penat - penat tukar on the way nak jumpa suami aku dan anak - anak , Amsyar yak lagi :( 

" Jomlah balik ! " suami cakap dengan aku memandangkan dia tengok muka aku dah berkerut .

Sampai dalam kereta aku tengok Amsyar lemah sangat . dia macam tak happy . macam ada sesuatu dia nak cakap tp tak tercakap .

Sejak sampai rumah sampai sebelum Amsyar tidur , di aada beberapa kali yak juga . Last sekali dia yak agak banyak dan berwarn hijau beserta lendir darah !

DARAH ! 

Aku mula panik lah . suami aku memang all the time relax and cool punya orang . huhuhu .


Ini je yang sempat snap sebab ada lendir darah

mulalah sesi meng"google" segala mak nenek info . dan jawapannya ...

SUSU FORMULA TIDAK SESUAI DENGAN AMSYAR !

Adik aku pesan suruh tukar susu sebab takut susu drop . iya , aku akan usahakan demi Amsyar . Tidur pun dah tak lena . 

11.06.2018

balik Taska aku tanya cikgu Amsyar yak ke tak ? 

" tak pun kak . okay je . "

aku senyum .

senyum bukan tanda aku berpuas hati , sekadar menyedapkan hati yang sedang gundah gulana . pelbagai perkara bermain di fikiran aku . pelbagai emosi menyesak dadaku .

tiba rumah . Amsyar yak lagi , dan najisnya masih berwarna hijau . masih ada sedikit darah . :(

aku dah mula rasa badannya sudah mula susut . tapi suami cakap tak pun . sama je .

masa aku terjaga dari tidur pukul 2 pagi , aku melihat anakku semakin susut tubuhnya . semakin kurus .

berdosakah aku ?

apa yang aku perlu lakukan ?

tukar susu atau teruskan penyusuan susu ibu ?

suami tak mahu memaksa aku . katanya , aku perlu fikir diri sendiri juga , jangan bersedih atau menyalahkan diri sendiri .

iya . di penghujung Ramadhan ini , aku akan mohon petunjuk daripadaNYA . 

Moga ALLAH akan bantu aku . 

Doakan aku kuat ya kawan - kawan . Moga aku masih mampu untuk meneruskan perjuangan susu ibu ini sehingga dua tahun atau lebih . Aaminn .

No comments:

Post a Comment