Tuesday, December 20, 2022

Aiskrim Penghilang Stress?

Umumnya, makanan manis boleh menghilangkan sedikit “kesedihan” di dalam hidup seseorang. Ianya benar atau tidak, hanya kita sahaja yang boleh tentukan.

Bagi aku, bila otak aku sedang “panas”, aku akan mencari sesuatu makanan yang sejuk dan manis. Tidak kiralah, aiskrim, coklat atau minuman, yang pastinya, aku memang akan perlukan untuk meredakan kepanasan hati, hahaha.


Aiskrim Wall’s TopTen Nutty

Aiskrim ini antara aiskrim yang aku suka makan. Mudah nak cari di pasaraya dan kedai-kedai runcit. Harganya pun tak mahal.

Sebenarnya, aku tak adalah stress, cuma hormon aku sekarang tengah tak betul. Sekejap nak marah, sekajap ketawa, sekejap merajuk, sekejap romantik, huhuhu.

Nasiblah tuan badan boleh kawal lagi. Kesian anak-anak kalau dibiarkan berterusan. Doakan ya, semoga segala urusan aku dipermudahkan. Aamiin Ya Mujib.

Lintasan Hati : Apapun cara untuk hilangkan stress, pastikan ianya tidak memudaratkan orang lain dan diri sendiri.

2 comments:

  1. Kalau ais krim saya suka vanilla & jagung ..saya juga suka coklat tapi tak suka ais krim coklat..

    ReplyDelete