Sunday, August 09, 2015

The Siblings : #Day10 - Arsyad dan Akhmal

Nota : Kisah The Siblings aku ni kebanyakkannya yang dah lepas , jadi harap tak ada siapa pertikaikan .. Aku mencari masa untuk pastikan semuanya dikongsi secepat mungkin .. Apapun , enjoy reading ya !

#Day 10
Khamis
16.07.2015

Pagi yang lapang . Jalan lancar dan tak ada stress . First , sebab budak - budak tinggal rumah mak mertua , huhuhu .. Akhirnya , mak mertua setuju jaga setelah suami "mereka" cerita sedih . Maka , ke pejabat lah kita dengan aman dan bahagia .

Selfie sikit !

Muka tak payah nak bajet cun sangat la ~~

Biasanya kalau musim perayaan Amy akan datang office untuk punch card je .. Sebabnya tak ada orang dekat office .. Kenapa tak cuti je ? Ntahlah dia tu .. Aku plak tak cuti sebab baru naik cuti bersalin kan .. Kalau tak memang aku balun cuti .. Tapi aku memang niat nak simpan cuti untuk majlis kahwin adik aku dan untuk hal - hal kecemasan .. 

Bila dah hantar aku dan punch card , dia balik lah rumah MIL aku untuk bantu MIL aku jaga anak - anak aku .. Bila sampai je rumah katanya anak - anak tidur .. Alhamdulillah .. Diorang tak menyusahkan nenek diorang .. Risau jugak aku .. Yelah , masa tu kan puasa .. Syukur anak - anak memang memahami .. So , si Amy ni sempat lah ambil gambar anak - anak kami .. Comel je diorang berdua ni bila tidur tau .. Hehehe ..

sedapnya diorang tidur ..

Memandangkan esok (17/07/2015) nak raya , aku request dengan Ketua Kerani aku nak balik awal .. Si Arsyad plak bangun je tidur meragam tak nak dengan nenek dan atok dia , maka terpaksa lah aku mengalah dengan balik awal .. Ala , esok raya kot ! 
Memang inilah rutin setiap tahun kami , kebiasaanya memang begini daripada zaman aku bujang sampailah dah anak dua orang .. Masih dengan cara dan keadaan yang sama .. Mungkin keadaan akan berubah bila aku dah berhenti kerja ?? Aaminn .. 

muka mahal Arsyad

terima kasih sudi baca .. 

2 comments:

  1. Salaam singgah.. selamat hari raya..")

    Tahniah, blog chubby hanna dah tersenarai dlm bloglist sahabat vitmain wawa..:)

    ReplyDelete